The adventure continues


In mijn vorige post was ik nog vrij negatief over het proces, het leek een uphill-battle te worden. Maar direct de volgende dag kreeg ik een mail van een (hele) grote uitgeverij met een manuscripten-stop waarin stond dat ze interesse hadden in de tekst en hem graag wilden lezen. Dat maakte me natuurlijk heel blij en ik heb het manuscript direct verstuurd!

Wat is er verder gebeurd?

  • Ik heb meerdere manuscripten ontvangen. Helaas moest ik ze allemaal afwijzen. Ik vind dat zelf net zo rot als (naar ik aanneem) de schrijvers. Maar een manuscript waar teveel technische foutjes in zitten, kan ik niet herstellen. Dat is echt aan de schrijver.
  • Ik schrijf bijna elke dag een brief naar een uitgever. Ik zorg dat de brieven op maat gemaakt zijn en dat ik de uitgever uitleg waarom het manuscript bij zijn fonds past.
  • Sommige uitgevers reageren. Het valt me op dat ze redelijk open zijn en dat er goed met ze te communiceren valt.
Verder valt er op dit moment niet zoveel te vertellen. Het is gewoon afwachten en leuren en contacten leggen.

Schrijvers, blijf me alsjeblieft manuscripten sturen! Nee heb je, ja kan je krijgen. Als ik je manuscript goed vind, ga ik samen met jou aan de slag!

Reacties

  1. Dank voor de update, klinkt inderdaad veel positiever. Wat versta je onder technische foutjes in een manuscript?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten